Home » Internet marketing boeken » Content marketing boeken
Content marketing boeken
Nu komen we toch wel met een term die wat minder bekend zal zijn. Content Marketing. Vrij vertaald betekend het; verkooptechniek met gebruikmaking van inhoud.
Wat is Content Marketing?
Een groot deel van de markt speelt zich niet meer af in de werkelijke wereld van alledag maar is verhuist naar het internet. We kunnen ons bijna geen bedrijf meer voorstellen zonder een website waarop de goederen of diensten van dat bedrijf aan de man gebracht worden.
Ook dienstverleners en vertegenwoordigers van regeringsorganisaties leggen on line uit wat ze doen en hoe hun goederen of diensten u ten goede kunnen komen. Die diensten zijn ook al steeds vaker alleen maar via het internet te betrekken. En er zijn steeds meer dienstverleners, bedrijven en ZZP’ers die alleen maar via het internet werken.
De inhoud, of content
Alle technieken die op het internet worden ingezet om de verkoop te bevorderen of de diensten aan te bieden maken gebruik van het geschreven woord. Artikeltjes, verklaringen, beoordelingen etcetera.
Er zijn schrijvers die zich elke dag, acht uur lang inzetten om de teksten te schrijven voor de websites van hun werkgever. Het is overigens ook een free lance niche, er zijn dus schrijvers die dat indirect voor hun cliënten doen.
Boeken over Content Marketing lezen?
Wanneer u meer wilt weten over content marketing en de manier waarop het woord wordt ingezet om producten of diensten aan te bieden, lees dan een van de volgende boeken: