LinkedIn boeken

Opgericht in december van het jaar 2002 werd LinkedIn het jaar daarop actief als een sociale netwerk site voor mensen met een beroepsmatige bezigheid.

LinkedIn, vrij vertaald als ingehaakt, werd een handelsmerk op het internet en de website kan nu bogen op 300 miljoen gebruikers in meer dan 200 landen en gebieden.

Wat is LinkedIn?

Een manier voor de zakelijke wereld om contacten te leggen en te onderhouden via hun eigen sociale website. Netwerken wordt steeds belangrijkere in de zakenwereld, het kennen van mensen levert niet alleen werk op voor ondernemers, ook voor het zoeken naar bedrijfsruimte, medewerkers en werkopdrachten is het belangrijk en kan LinkedIn een goed hulpmiddel zijn.

Maar er zijn natuurlijk ook beperkingen. Veel van de contacten die een ondernemer zal maken via LinkedIn kunnen jarenlang op de lijst staan zonder werkelijk iets op te brengen.

Daarom is het zo belangrijk dat u weet hoe u met LinkedIn moet omgaan, welke contacten u moet laten staan, ook als ze nu even niet actief zijn, en welke contacten u beter kunt vergeten.

Boeken over LinkedIn

Niemand weet beter hoe uw bedrijf het meeste voordeel kan halen uit een lidmaatschap bij LinkedIn dan uzelf. Maar soms is de kennis over uw bedrijf alleen niet voldoende om de juiste contacten te leggen.

Maak dan gebruik van de hulp die geboden wordt door de diverse boeken die geschreven zijn over LinkedIn, zie het lijstje hieronder.

Meer weten over social media?

Naast LinkedIn zijn er ook nog boeken te vinden op deze website over de andere social media kanalen zoals: Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Yammer en Pinterest.